april 2020 archive

Act therapie

Act therapie

Vaak is het leven heel mooi en kunnen we leuke en mooie dingen doen met de mensen waar we van houden, soms ligt dat ook anders en komen we in de problemen. Het leven gaat niet altijd over rozen, soms gaat het over hele vervelende en nare dingen waar je geen invloed op hebt. Als je daar geen invloed op hebt is dat heel erg naar en dan moet je daar mee leren leven. Makkelijk gezegd maar moeilijker gedaan. Hoe kun je hier nou eigenlijk mee omgaan en hoe kun je er voor zorgen dat je wel met deze dingen om kunt gaan en niet elke dag in een worsteling ligt met jezelf en je omgeving en je situatie. Dit zijn hele vervelende en moeilijke dingen, je kunt je niet altijd voorstellen hoe dit is en je weet ook niet altijd wat je aan deze dingen kunt doen, zorg er daarom voor dat je dit op een goede manier oplost en zorg ervoor dat je de juiste hulp zoekt als je last hebt van dit soort dingen. Je kunt dan gebruik maken van Act therapie, act therapie is een soort therapie waar je heel erg veel aan kunt hebben en die je kan helpen met bepaalde dingen. Zorg er daarom voor dat je dit op een goede manier doet.

 

Act Therapie

Act therapie is heel erg handig als je bepaalde situaties niet kunt veranderen. Je moet dan acceptatie toepassen. Act therapie staat voor acceptance and commitment therapie, deze helpt je goed met de situatie om te gaan en je kunt er dan voor zorgen dat je dit op een goede manier doet. Je kunt hierbij denken aan verschillende dingen als er voor zorgen dat je de op de juiste manier aan de slag gaat met een trauma verwerken. Bij Act therapie wordt er van een aantal dingen uitgegaan. Namelijk acceptatie waarbij je gedachten actief uitnodigt met de emoties en andere dingen die daarbij horen. Defusie waarbij je afstand neemt van heftige gedachten. Jezelf te nemen als context wat enorm helpt. In het hier nu leven, contact maken met wat er nu is en niet te blijven hangen in je gedachten. Waarden toepassen om een zinvol en nuttig leven te leven. Toegewijd handelen waarbij je goed nadenkt hoe je dingen doet en waarom je deze doet. Deze dingen zorgen ervoor dat je dit op een goede manier kunt doen en het kan er op die manier voor zorgen dat jij op de juiste wijze aan de slag gaat. Het is daarom heel erg belangrijk dat je op de goede manier aan de slag gaat door goed na te gaan hoe je dit gaat en kan gaan doen.